zondag 14 juli 2013

Donderdag 18 juli 2013 komt er nog een staartje

Donderdag 18 juli krijgt deze blog nog een staartje. Dit keer zonder penningmeester en zonder broeder Gerrit. De pelgrimstocht is beëindigd, maar zoals de middeleeuwer uit devotie naar Santiago liep en daarna nog uit nieuwsgierigheid naar Fisterra, het einde van de wereld, wil de secretaris graag in die voetsporen treden. Dus dit keer niet op de fiets, maar andando.

Donderdag 18 juli neemt hij het vliegtuig naar A Coruña en vandaar probeert hij in Arzua te geraken.
Verleden jaar heeft hij het traject Arzua - Lavacolla per bus afgelegd (foei toch!) omdat hij zich die dag niet zo lekker voelde, dus daar moet nu boete voor gedaan worden.

Dan naar Santiago, Fisterra en Muxía om op de naamdag van onze apostel (25 juli) terug te keren in Santiago.



Dit keer alleen, zonder penningmeester, zonder Annemie, Jan en Martin, zonder broeder Gerrit, maar wie weet met de korttenige adelaar.


Even moed indrinken voor een bezoek aan de masseuse

Ik zou het leuk vinden als u mijn avonturen weer volgt.

Ultreia y suseia

André Brouwer, juli 2013

P.S. Voor lieden van dubieus allooi die deze blog om andere redenen volgen: mijn vriendin blijft thuis om de pistolen te poetsen.


2 opmerkingen:

  1. ¡ Amigo ! wat een verrassing! 18 juli is dichterbij dan ik dacht. en er wordt professioneel geoefend, zie ik - of zijn dat de beelden uit het verleden? In afwachting van het dagelijkse bloggen - het wordt een vaste ontspanning in deze zomermaand - nu maar een heel kort berichtje om je veel courage te wensen, geen zere voeten, geen rovers noch bandieten op de weg en een veilige aankomst met het vliegmachien in La Coruña - En daar begint het dan voor ECHT.
    ¡Ultreya!
    M.M.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Secretario, daar sluit ik mij graag en heel van harte bij aan. Ben beducht voor vreemde vogels anders dan de korttenige adelaar, geef onze apostel een fuerte abrazo en nogmaals BUEN CAMINO.
    Besos gordos, Ultreya y suseya,
    D.L.

    BeantwoordenVerwijderen